Opis
Rower Santa Cruz Bronson 5 to najnowsza odsłona legendarnego roweru do jazdy w terenie. Kiedy pojawił się ponad dekadę temu, Bronson zapoczątkował nową erę jako pierwszy pełny rower górski Santa Cruz na kołach 27,5″. Minęło trochę czasu, a Bronson wciąż wyznacza trendy na czołowej pozycji rewolucji MX. W modelu Bronson 5, Santa Cruz dopracował swoje podejście do konstrukcji z mieszanymi kołami, tworząc rower, który jest bardziej zrównoważony, intuicyjny i po prostu bardziej zabawny niż jakikolwiek wcześniejszy Bronson.
Specyfikacja roweru
-
- Rama: Carbon C
- Rozmiary: S, M, L, XL, XXL
- Rok modelowy: 2025
- Liczba biegów: 12
- Rozmiar koła: Przód: 29″ Tył: 27.5″
- Napęd: 1×12
- Amortyzator / Widelec: FOX 36 Float Performance, Grip, 160mm
- Tylny amortyzator: FOX Float X Performance, 230×57.5
- Tylna przerzutka: SRAM GX Eagle, 12spd
- Manetki: SRAM GX Eagle, 12spd
- Hamulce: SRAM DB8 Stealth
- Mechanizm korbowy: SRAM GX Eagle 148 DUB 32t
- Suport: SRAM DUB 68/73mm Threaded BB
- Kaseta: SRAM XG1275 Eagle, 12spd, 10-50t
- Łańcuch: SRAM GX Eagle, 12spd
- Piasta przód: DT Swiss 370, 12×110, 6-Bolt, 28h
- Piasta tył: DT Swiss 370, 12×148, XD, 6-Bolt, 36t, 28h
- Obręcze: Reserve 30|TR AL -or- Raceface AR30
- Opony: Przód: Maxxis Assegai 29″x2.5″, 3C, MaxxGRIP, EXO+, TR
Tył: Maxxis Minion DHR II 27.5″x2.4″, 3C MaxxTerra, EXO+, TR
- Stery: Cane Creek 40 IS Integrated Headset
- Wspornik kierownicy: OneUp Stem, 42mm -or- Burgtec Enduro Stem, 42mm
- Kierownica: OneUp Aluminum Bar, 35mm Rise, 800mm
- Pedały: Rower sprzedawany bez pedałów
- Sztyca: OneUp Dropper Post, 31.6
- Siodło: SDG Bel-Air V3, Lux-Alloy
- Rodzaj hamulca: Tarczowy hydrauliczny
- Typ amortyzatora: Powietrzno-olejowy
- Skok amortyzatora: Przód: 160 mm Tył: 150 mm
Zawieszenie
Wygląd Bronsona zmienił się radykalnie. Nie było to po to, aby zaspokoić ego projektanta lub wyróżnić się, lecz kluczowe było obniżenie położenia dolnego łącznika oraz amortyzatora, przesuwając je w dół i do przodu, co miało na celu zmniejszenie efektu przeciwdziałania squatowi w dzikim rowerze, jakim jest Bronson.
Co to jest Anti-Squat?
Anti-squat odnosi się do tego, jak bardzo wprowadzenie energii podczas pedałowania usztywnia zawieszenie. Można to porównać do szarpania łańcuchem, a tym samym pedałami, do tyłu za każdym razem, gdy trafiasz na nierówność. Zbyt mało anti-squat oznacza, że rower będzie „skakał” podczas pedałowania pod obciążeniem. Zbyt dużo – rower stanie się sztywny i mniej zdolny do tłumienia wstrząsów podczas pedałowania pod obciążeniem. Ciężko pracowaliśmy nad poprawą (redukcją) anti-squat w naszych rowerach, a efektem jest lepsza przyczepność i większa swoboda.
Milimetry mają znaczenie
Przesunięcie pivotów VPP™ o kilka milimetrów w dowolnym kierunku powoduje ogromne zmiany w jakości jazdy. Dolny łącznik VPP™ jest umieszczony nisko i do przodu, aby zoptymalizować anti-squat. Efektem jest miękki, otwarty charakter jazdy z dużą przyczepnością.
Na szlaku
To najlepsze VPP™, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy. Oferuje więcej przyczepności i sprawia, że rower jest bardzo stabilny podczas zjazdów.
Osprzęt
Pivoty i łączniki świetnie utrzymują stałą jakość jazdy przez wiele lat. Wszystko jest bardzo wytrzymałe, niezawodne i łatwe w serwisowaniu. Dodatkowo, właściciele otrzymują dożywotnią gwarancję na wymianę łożysk pivotów.
Koła MX
Koło 29-calowe z przodu i 27,5-calowe z tyłu. Zapewnia stabilność i lżejsze prowadzenie z przodu dzięki przesunięciu masy (większy spadek suportu od osi przedniego koła). Rowery MX są bardziej neutralne podczas zjazdów, a mniejszy spadek suportu w kierunku tylnej osi pozwala na większy wpływ na tylne koło. Dzięki temu rower daje pewność przy wyborze toru jazdy, ale także umożliwia szybsze zmiany linii i szybsze manewrowanie.
Cechy Bronsona
• Minimalny odrzut przy uderzeniach w ostre krawędzie
• Pozostaje aktywny podczas pedałowania w górę i po nierównym, technicznym terenie
• Większa czułość. Zawieszenie jest dość miękkie na początku skoku, z dobrym tłumieniem małych uderzeń
• Współczynnik dźwigni zapewnia przewidywalne, konsekwentne i progresywne wsparcie
Specyfikacja ramy Bronson
System Zawieszenia: VPP
Przerzutka Przednia: Brak kompatybilności
Stery/Headtube: Zintegrowane (IS41/52)
Wspornik Siodełka: 31,6 mm
Zacisk Siodełka: 36,4 mm
Długość Eye to Eye: 230 mm
Skok: 57,5 mm
Gwint Zewnętrzny BB: 73 mm (gwintowany)
Maksymalny Rozmiar Opony: 2,5″
Maksymalny Rozmiar Zębatki: 36t
Mocowania na Bidon: 1
Mocowanie Amortyzatora Przód: 40×10 (standardowy bushings)
Mocowanie Amortyzatora Tył: 30×8 (łożysko rolkowe)
Maksymalna Średnica Tarczy Hamulcowej: 223 mm
Mocowanie Hamulca: 180 PM
Offset Widły: 44 mm