Nowa wersja utytułowanego roweru gravelowego, świetnego do bikepackingu.
Ma udoskonaloną lekką i sztywną karbonową ramę, wiele punktów mocowań, przerzutki Shimano GRX400, karbonową sztycę i 45-milimetrowe opony Maxxis Rambler.
Poczuj nową jakość z Meridą Silex 4000!
Jeden z czołowych rowerów gravelowych świata stał się jeszcze lepszy!
Z nową Meridą Silex 4000 każda przejażdżka może być przygodą.
Rower jest na nią lepiej przygotowany niż wcześniej, m.in. dzięki 45-milimetrowym oponom i 180-milimetrowym tarczom hamulcowym.
Silex wciąż ma geometrię inspirowaną MTB, która przekłada się na wielki komfort jazdy. Ma jednak niższą główkę ramy dającą bardziej sportowy wygląd i bardziej płaski kąt główki ramy, który poprawia stabilność przy wysokich prędkościach, a także wtedy, gdy rower jest mocno obładowany.
Merida Silex Carbon – lekka i sztywna karbonowa rama dla maksymalnego komfortu jazdy
Karbonowa rama łączy niską wagę, wysoką sztywność i wygodę, ma nowe wewnętrzne prowadzenie przewodów w systemie Wire Port. Pozwala ono wprowadzić je przez stery, dając czysty wygląd bez ingerencji w ramę.
Silex 4000 ma solidny napęd Shimano z przerzutką GRX400, korbą GRX600 46-30 i 10-rzędową kasetą 11-36.
Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy.
Świetną kontrolę nawet nad obładowanym rowerem dadzą hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX400 wyposażone w 180-milimetrowe tarcze hamulcowe. Z przodu i z tyłu towarzyszy im Disc Cooler – system chłodzenia, który zapobiega przegrzewaniu się hamulca.
Silex 4000 toczy się na solidnych kołach Merida Expert SL II (Tubeless Ready) i jest wyposażony w 12-milimetrowe sztywne osie, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło.
Odpowiedni komfort jazdy zapewniają 45-milimetrowe opony Maxxis Rambler, w rowerze można zmieścić nawet 47-milimetrowe opony (700 x 47C).
Wygodę zwiększa także karbonowa sztyca Merida Expert CC.
Rama i widelec mają wiele punktów mocowania, które mogą się przydać na wyprawie.
Na dolnej rurze znajduje się zintegrowane mocowanie Fidlock do wykorzystania z kompatybilnymi akcesoriami.
To rower do szybkich przejażdżek i długich wypraw, do dojazdów do pracy i wytchnienia od niej.
Jest Silex 4000 – jest przygoda.
Przeżyj ją na swój sposób!
TECHNOLOGIE:
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
Zdejmowany mostek górnych rur. Przykręcony pozwala schludnie i pewnie przyczepić błotniki, zdjęty zapewnia większy prześwit ramy przy oponie i czysty wygląd.
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
- AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM
Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania.
Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Charakteryzuje się on dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. „Di2 Ready” oznacza ramy, które są optymalnie przygotowane do wykorzystania tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź wewnątrz rury sterowej.
Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra, przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego, odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat to o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania.
Zaprojektowane przez Meridę stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem.
Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty.
Rama: |
Silex CF2 II, karbonowa, standard osi: 100 x 12 mm /142 x 12 mm |
Widelec: |
Merida Silex II CF2, karbonowy, stożkowa (taperowana) rura sterowa, maksymalny rozmiar przedniej opony: 700 x 47C |
Rozmiar kół: |
28″ |
Obręcze: |
Merida Comp SL II, aluminiowe, szerokość wewnętrzna: 23 mm, wysokość: 25 mm, Tubeless ready |
Piasty: |
przód: VP CLK170F 100 x 12 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock / tył: VP CLK270R 142 x 12 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock |
Szprychy: |
black stainless |
Opony: |
Maxxis Rambler, 700 x 45C, zwijane, TR, EXO, dętki: Lite 48 |
Osie: |
przód: Merida Expert TR / tył: Merida Expert TR, w zestawie wyjmowana dźwignia osi z kluczem imbusowym 6/4 mm |
Korba: |
Shimano GRX600, 46-30 T, 170 mm – XS/S, 172,5 mm – M, 175 mm – L/XL |
Łańcuch: |
KMC X10 |
Kaseta: |
Shimano CS-HG50, 11-36 T, 10-rzędowa |
Przerzutka przednia: |
Shimano GRX400 |
Przerzutka tylna: |
Shimano GRX400 |
Manetki: |
Shimano GRX400 |
Kierownica: |
Merida Expert GRII, aluminiowa, 400 mm (XS-S), 420 mm (M), 440 mm (L/XL) |
Chwyty: |
Merida Road Expert |
Mostek: |
Merida Team CC III, aluminiowy, średnica: 31,8 mm, kąt: -6°, rozmiar: 80 mm dla wszystkich rozmiarów ramy |
Stery: |
Merida 8158 |
Hamulce: |
Shimano GRX400, hydrauliczny hamulec tarczowy, tarcze hamulcowe: przód – Shimano RT10, 180 mm, tył: Shimano RT10, 180 mm |
Dźwignie hamulca: |
Shimano GRX400 |
Siodło: |
Merida Comp SL, V-mount, obejma podsiodłowa: Merida Expert |
Wspornik siodła: |
Merida Comp CC, karbonowy, średnica: 27,2 mm, cofnięcie (setback): 15 mm |
Koszyk na bidon: |
Fidlock Integrated Base & Merida Bottle |
Waga: |
9,85 kg |
Kolor: |
Matt Bronze Metal (Gold / Black) |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
GEOMETRIA

