Opis
Nowa wersja utytułowanego roweru gravelowego, świetnego do bikepackingu.
Ma udoskonaloną lekką i sztywną aluminiową ramę, wiele punktów mocowań, osprzęt Shimano GRX, karbonowy widelec i 45-milimetrowe opony Maxxis Rambler.
Poczuj nową jakość z Merida Silex 400!
Jeden z czołowych rowerów gravelowych świata stał się jeszcze lepszy!
Z nową Meridą Silex każda przejażdżka może być przygodą.
Rower jest na nią lepiej przygotowany niż wcześniej, między innymi dzięki 45-milimetrowym oponom i 180-milimetrowej tarczy hamulcowej z przodu.
Silex wciąż ma geometrię inspirowaną MTB, która przekłada się na wielki komfort jazdy. Ma jednak niższą główkę ramy, dającą bardziej sportowy wygląd i bardziej płaski kąt główki ramy, który poprawia stabilność przy wysokich prędkościach, a także wtedy, gdy rower jest mocno obładowany.
Sercem roweru jest lekka i sztywna rama Lite z najwyższej jakości stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach i spawach wygładzonych w technologii “Smooth welding”.
Wysoki komfort jazdy zapewni Ci geometria ramy i karbonowy widelec.
Rama ma nowe wewnętrzne prowadzenie przewodów w systemie Wire Port. Pozwala ono wprowadzić je przez stery, dając czysty wygląd bez ingerencji w ramę. Silex 400 ma dobry napęd Shimano GRX z korbą GRX 600 46-30 i 10-rzędową kasetą 11-36.
Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy.
Świetną kontrolę nawet nad obładowanym rowerem dadzą hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano GRX 400 wyposażone w 180-milimetrową tarczę hamulcową z przodu i 160-milimetrową z tyłu. Z przodu towarzyszy jej Disc Cooler – system chłodzenia, który zapobiega przegrzewaniu się hamulca.
Silex 400 toczy się na solidnych kołach Merida Expert SL II (Tubeless Ready) i jest wyposażony w 12-milimetrowe sztywne osie, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło.
Odpowiedni komfort jazdy zapewniają ponadto 45-milimetrowe opony Maxxis Rambler, w rowerze można zmieścić nawet 47-milimetrową przednią oponę (700 x 47C).
Silex 400 ma wiele mocowań, m.in. na błotniki i bagażnik, dzięki czemu może się sprawdzić na różne sposoby.
To rower do szybkich przejażdżek i długich wypraw, zarówno do dojazdów do pracy, jak i wytchnienia od niej.
Jest Silex – jest przygoda.
Przeżyj ją na swój sposób!
TECHNOLOGIE:
- PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINUM
Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.
- HFS – HYDRO FORMING SYSTEM
Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
- X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
- SMOOTH WELDING
Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
- INTERNAL CABLE ROUTING
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
- DOWN TUBE EXIT
Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę.
- F-MOUNT
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania.
- C-MOUNT
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania.
- Di2 READY
Rama: | Silex Lite II, aluminium, standard osi: 100 x 12/142 x 12 mm, technologia Smooth welding |
Widelec: | Merida Silex II CF2, karbonowy, stożkowa (taperowana) rura sterowa, maksymalny rozmiar przedniej opony: 700 x 47C |
Rozmiar kół: | 28″ |
Obręcze: | Merida Comp SL II, aluminiowe, szerokość wewnętrzna: 23 mm, wysokość: 25 mm, Tubeless ready |
Piasty: | przód: VP CLK170F 100 x 12 mm, 32 otwory na szprychy, 6 śrub / tył: VP CLK270R 142 x 12 mm, 32 otwory na szprychy, 6 śrub |
Szprychy: | black stainless |
Opony: | Maxxis Rambler, 700 x 45C, zwijane, TR, EXO, dętki: Lite 48 |
Osie: | przód: Merida Expert TR / tył: Merida Expert TR, w zestawie wyjmowana dźwignia osi z kluczem imbusowym 6/4 mm |
Korba: | Shimano GRX600, 46-30 T, 170 mm – XS/S, 172,5 mm – M, 175 mm – L/XL |
Wkład suportu: | standard suportu: BSA |
Łańcuch: | KMC X10 |
Kaseta: | Shimano CS-HG50, 11-36 T, 10-rzędowa |
Przerzutka przednia: | Shimano GRX400 |
Przerzutka tylna: | Shimano GRX400 |
Manetki: | Shimano GRX400 |
Kierownica: | Merida Expert GRII, aluminiowa, 400 mm (XS-S), 420 mm (M), 440 mm (L/XL) |
Chwyty: | Merida Road Expert |
Mostek: | Merida Team CC III, aluminiowy, średnica: 31,8 mm, kąt: -6°, rozmiar: 80 mm dla wszystkich rozmiarów ramy |
Stery: | Merida 8158 |
Hamulce: | Shimano GRX400, hydrauliczny hamulec tarczowy, tarcze hamulcowe: przód – Shimano RT10, 180 mm, tył: Shimano RT10, 160 mm |
Dźwignie hamulca: | Shimano GRX400 |
Siodło: | Merida Comp SL, V-mount, obejma podsiodłowa: Merida Expert |
Wspornik siodła: | Merida Comp CC, aluminiowy, średnica: 27,2 mm, cofnięcie (setback): 5 mm |
Kolor: | Fall Green (Grey / Black) |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
GEOMETRIA