Opis
Jest to rower idealny do szybkich przejażdżek po szutrze lub wyboistych tras. Merida wzięła swoją sprawdzoną ramę szosową o dużej wytrzymałości – z włókna węglowego – i dodała zestaw gotowy do wyścigów po szutrze, aby uzyskać idealne połączenie ostrego, ale stabilnego prowadzenia i komfortu.
Szybki, zdolny i opanowany.
Rower Merida Scultura Endurance GR 5000 został zaprojektowany z myślą o świecie wyścigów gravelowych i o dużej prędkości i stawce, wykorzystując jako podstawę testowaną i wielokrotnie nagradzaną wytrzymałą ramę z włókna węglowego CF3.
Dodaj do tego szybko toczące się, ale wytrzymałe w terenie opony Terra Speed 35 mm firmy Continental, sprawdzoną grupę osprzętu GRX firmy Shimano, Meridowy własny zestaw kół i rozszerzoną kierownicę, aby zmaksymalizować kontrolę na nierównych ścieżkach, a otrzymasz idealne połączenie niskiej masy, ostrego, ale stabilnego prowadzenia i komfort idealny do szybkich przejażdżek szutrowych lub wyboistych tras.
Scultura Endurance to idealny wybór dla rowerzystów bardziej nastawionych na wypoczynek, którzy chcą cieszyć się długimi godzinami w siodle, jednocześnie czując się komfortowo i zrelaksowanym na rowerze.
Szerokie opony zapewniają duży komfort nawet na najbardziej dziurawych wiejskich drogach, a dłuższa główka ramy zapewnia bardziej zrelaksowaną pozycję podczas jazdy.
Rower ten natychmiast stał się hitem międzynarodowej prasy rowerowej i oprócz nagrody „komfortu” od RennRad, zdobył także długą listę komplementów, takich jak „doskonały komfort”, „wzbudzający pewność siebie”, „żywy charakter” i „przyjemność” od referencyjnych mediów rowerowych, takich jak Gran Fondo, Cyclingnews, Cyclingtips i Road.cc.
W porównaniu do swojego imiennika – Scultura – Endurance ma geometrię bardziej zorientowaną na komfort, duży prześwit na opony i płynną integrację najnowszych standardów.
Linia Ecultura Endurance GR znajduje się pomiędzy szosową Sculturą z jednej strony, a szutrowym/przygodowym Silexem z drugiej, oferując opcje skupione na wyścigach szutrowych z oponami przystosowanymi do jazdy w terenie i poszerzoną kierownicą.
Merida o serii rowerów Scultura Endurance:
“Szybka i komfortowa jazda bez martwienia się o nawierzchnię? Nowa SCULTURA ENDURANCE jest do niej stworzona. Korzysta z genów cenionej SCULTURY i wiele aspektów jazdy wprowadza na wyższy poziom. SCULTURA ENDURANCE ma nowoczesny projekt ramy z nastawioną na komfort geometrią, mnóstwo prześwitu na opony, wykorzystuje też wiele najnowszych standardów, plasując się między klasyczną SCULTURĄ a rowerami takimi jak MISSION CX I SILEX. Szerokie opony zapewniają wysoki komfort nawet na wyboistych wiejskich drogach, a wysoka główka ramy przekłada się na bardziej zrelaksowaną pozycję na rowerze. SCULTURA ENDURANCE to znakomity wybór, jeśli lubisz spędzać długie godziny w siodle i zależy Ci na komfortowej jeździe, idealny na drogi dalekie od ideału.”
Jest Scultura Endurance GR 5000 – jest szybka przygoda.
Przeżyj ją na swój sposób!
TECHNOLOGIE:
- FLEX-STAY
Specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. Wygodę zapewniają także karbonowe włókna tworzące rury. To rozwiązanie zapewnia również optymalne przeniesienie siły pedałowania.
- NANO MATRIX CARBON
Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
- X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
- AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM
Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
- INTERNAL CABLE ROUTING
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
- DISC COOLER
Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat to o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania.
- INTERNAL CLAMP
Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty.
- Di2 READY
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
GEOMETRIA