Opis
Merida Scultura Endurance 8000 to rower szosowy endurance, świetny na długie trasy.
Ma bardzo komfortową karbonową ramę, osprzęt Shimano Ultegra Di2, półzintegrowane przewody, karbonowe koła Merida, 12-milimetrowe sztywne osie i prześwit na 35-milimetrowe opony.
Poczuj jakość Scultury Endurance 8000!
Nazwa Scultura Endurance mówi sama za siebie.
To rower szosowy endurance zapewniający komfortową i efektywną jazdę, idealny na długie dystanse.
Jest bardzo uniwersalny, możesz nim jeździć nie tylko na gładkim asfalcie, ale nawet na odcinkach szutrowych.
Pomoże w tym możliwość założenia 35-milimetrowych opon (seryjnie Continental GP5000 AllSeason TR 32 mm), w rowerze można także założyć pełne błotniki (rower ma zdejmowany mostek tylnego trójkąta do mocowania błotnika).
Scultura Endurance 8000 ma ramę CF3 zbudowaną z zaawansowanego składu karbonowych włókien, która świetnie łączy niską wagę, wysoką sztywność i duży komfort. Gwarantuje go między innymi specyficzna budowa rur tylnego trójkąta, w pełni karbonowy widelec oraz wysoka główka ramy dająca wygodną pozycję do jazdy.
Komfort zwiększa również karbonowa sztyca Merida Team SL z technologią S-Flex.
Rower wykorzystuje półzintegrowane prowadzenie przewodów (system Wire Port), które wchodzą do ramy przez stery, dzięki czemu są świetnie chronione przed brudem i wilgocią, a rower zyskuje bardzo czysty wygląd.
Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a suport Press-Fit 86 da efektywny transfer mocy.
Niezwykle precyzyjny jest również osprzęt roweru – Shimano Ultegra Di2 2×12, o dużym zakresie przełożeń i sprawdzonym działaniu.
Możesz polegać także na lekkich kołach Merida Team GR30, 12-milimetrowych sztywnych osiach oraz komponentach Merida.
Dzięki hydraulicznym hamulcom tarczowym Shimano Ultegra w każdych warunkach pogodowych będziesz miał stałą jakość hamowania, pomoże w tym również system chłodzenia hamulca – Disc Cooler.
O tym, że rower jest nie tylko niezwykle wygodny, ale też szybki, mogą świadczyć jego aerodynamiczne elementy, takie jak ukryty zacisk sztycy zmniejszający turbulencje w jego okolicach.
Chcesz się przekonać, jak komfortowa może być rasowa szosówka?
Scultura Endurance 8000 pozwoli Ci tego doświadczyć.
Merida o serii rowerów Scultura Endurance:
„Szybka i komfortowa jazda bez martwienia się o nawierzchnię? Nowa SCULTURA ENDURANCE jest do niej stworzona. Korzysta z genów cenionej SCULTURY i wiele aspektów jazdy wprowadza na wyższy poziom. SCULTURA ENDURANCE ma nowoczesny projekt ramy z nastawioną na komfort geometrią, mnóstwo prześwitu na opony, wykorzystuje też wiele najnowszych standardów, plasując się między klasyczną SCULTURĄ a rowerami takimi jak MISSION CX I SILEX. Szerokie opony zapewniają wysoki komfort nawet na wyboistych wiejskich drogach, a wysoka główka ramy przekłada się na bardziej zrelaksowaną pozycję na rowerze. SCULTURA ENDURANCE to znakomity wybór, jeśli lubisz spędzać długie godziny w siodle i zależy Ci na komfortowej jeździe, idealny na drogi dalekie od ideału.”
TECHNOLOGIE:
- FLEX-STAY
Specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. Wygodę zapewniają także karbonowe włókna tworzące rury. To rozwiązanie zapewnia również optymalne przeniesienie siły pedałowania.
- NANO MATRIX CARBON
Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
- X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
- AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM
Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
- INTERNAL CABLE ROUTING
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
- DISC COOLER
Efektywny system chłodzący, który usuwa ryzyko przegrzania się hamulca np. podczas długich zjazdów. Aluminiowe żebra przymocowane w okolicach zacisku hamulca tarczowego odprowadzają nadmiar ciepła. Rezultat to o 35% mniejsze nagrzewanie się hamulca, szybsze chłodzenie i stała jakość hamowania.
- INTERNAL CLAMP
Specjalny zintegrowany zacisk sztycy, który pozwala uniknąć zawirowań powietrza wokół górnej części rury podsiodłowej i górnej rury, a tym samym poprawia aerodynamikę i oszczędza siły kolarza. Niewielki element pomaga uzyskać wielkie końcowe efekty.
- Di2 READY
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
GEOMETRIA