Opis
Zbudowany z myślą o postępie.
Wytrzymały.
One-Sixty FR 400 opiera się na sprawdzonych osiągach aluminiowej ramy enduro i zwiększa głośność. Muzyka? Heavy metal!
Dzięki sprężynowemu damperowi, widelcowi o skoku 180 mm i zastosowaniu kół o różnych rozmiarach, Merida One-Sixty FR 400 zapewnia jazdę gotową do szaleństw.
Producent przedłożył wydajność i trwałość zawieszenia nad modę układu napędowego, aby stworzyć rower idealny dla oszczędnych rowerzystów lub rowerzystów, którzy jeżdżą ostro za każdym razem, gdy wjeżdżają do bikepark’u.
One-Sixty FR 400 opiera się na solidnej platformie wielokrotnie nagradzanego modelu One-Sixty, ale jest ulepszony.
Jest tak wytrzymały, że możesz jeździć po bikepark’u przez cały dzień lub po prostu pokonywać najtrudniejsze trasy i szlaki za każdym razem mając pewność, że rower Cię nie zawiedzie.
Aby zwiększyć możliwości, Marin dodał widelec o dłuższym skoku 180 mm, który współpracuje ze sprężynowym amortyzatorem tylnym, zapewniającymi skok tylnego koła na poziomie 171 mm, zamontowanym na mega wytrzymałej aluminiowej ramie enduro Marin.
Rower ma koła o rozmiarze mieszanym – 29″ z przodu i 27,5″ z tyłu, co zapewnia maksymalną zwrotność, niezależnie od tego, czy pokonujesz ostre zakręty czy trudne trasy.
Możesz jednak przejść na pełną konfigurację 29er bez wpływu na geometrię, dzięki systemowi flip-chip. Rozmiarówka Agilometer umożliwia rowerzystom korzystanie z ramy o dłuższym lub krótszym reach’u, niezależnie od ich wzrostu. Jednocześnie zawieszenie staje się coraz bardziej progresywne w miarę zwiększania rozmiaru, a wszystkie rowery są wyposażone w regulowane sztyce o dużym skoku.
TECHNOLOGIE:
- HFS – HYDRO FORMING SYSTEM: Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie;
- P-FLEX: Elastyczność materiału ramy i specjalne ukształtowanie rur pozwala ramie uginać się w okolicach połączenia górnych i dolnych rur tylnego trójkąta, bez konieczności umieszczenia na niej punktu obrotu. Takie rozwiązanie obniża wagę roweru i zwiększa sztywność ramy;
- X-TAPER HEADTUBE: Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
- SMOOTH WELDING: Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie;
- INTERNAL CABLE ROUTING: Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią;
- NON-SLIP TIGHTENING: Wybrane śruby roweru mogą być dokręcone kluczem Torx 30 tylko z jednej strony. Nie ma ryzyka, że śruba z drugiej strony ześlizgnie się czy obróci. Takie rozwiązanie pozwala szybciej i pewniej przykręcić ważne komponenty;
- PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINIUM: Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram;
- FAST KINEMATIC: Platforma tylnego zawieszenia Flexstay z kinematyką zawieszenia specyficzną dla każdego rozmiaru ramy. Modele z dłuższym zasięgiem mają zwiększoną progresję, by lepiej odpowiadać ostrzej jeżdżącym i/lub cięższym osobom. Zawieszenie można regulować z myślą o kole 29” z przodu i z tyłu albo zmiennym rozmiarze kół (29” i 27,5”), przy zachowaniu geometrii roweru. Flexstay-Adjustable-Size-Tuned: kinematyka FAST;
- LONG FENDER: One-Forty i One-Sixty mogą mieć założony elegancko zintegrowany tylny błotnik pełnej długości. Zapewnia on znakomitą ochronę przed brudem i wodą spod tylnego koła. Oprócz tego standardowy krótki błotnik chroni łożyska głównego punktu obrotu i przewody, przedłużając ich żywotność;
- WIRE PORT: Zaprojektowane przez Meridę stery pozwalają wprowadzić przez nie przewody do ramy. Takie rozwiązanie zapewnia czysty wygląd roweru bez ingerencji w ramę. W zależności od modelu, przewody są zintegrowane i prowadzone w całości wewnętrznie (przez kierownicę i mostek) albo półzintegrowane, prowadzone do ramy pod mostkiem.
Rama: | One-Sixty FR Lite III, aluminium, 171 mm skoku zawieszenia z tyłu dla konfiguracji mullet, standard tylnej osi: 148 x 12 mm, maksymalny rozmiar tylnego koła: 29 x 2,5″ |
Widelec: |
SR Suntour Durolux 38 RC, 180 mm skoku, powietrzny, stożkowy (taperowany), offset: 44 mm, maksymalny rozmiar przedniego koła: 29 x 2,60″
|
Damper: | DVO Jade X D3, sprężynowy, twardość sprężyny w zależności od rozmiaru – XS i S: 300 lbs, M: 350 lbs, L: 400 lbs, XL: 450 lbs |
Obręcze: | Merida Comp TR II, aluminium, szerokość wewnętrzna: 28 mm, tubeless ready (taśmy i zawory tubeless nie są dołączone), przód: 29″, tył: 27,5″ |
Piasty: | przód: Shimano TC500-B, 110 x 15 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock / tył: Shimano TC 500-HM-B, 148 x 12 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock |
Szprychy: | Double Butted Black stainless |
Opony: | przód: Continental Kryptotal-F, 29 x 2,4″, zwijana, TR, karkas Enduro, miękka mieszanka, tył: Continental Kryptotal-R, 27,5 x 2,4″, zwijana, TR, karkas Enduro, miękka mieszanka |
Dętki: | CST Ultralite-29/27.5 |
Korba: | Merida Expert TR, 32 T, 170 mm dla wszystkich rozmiarów ramy |
Rozmiar kół: | MX (29″ & 27,5″) |
Łańcuch: | Shimano LG500, osłona: Merida Expert TR ISCG05 |
Kaseta: | Shimano LG300, 11-48 T, 10-rzędowa |
Oś tył: | Merida Comp TR, w zestawie wyjmowana dźwignia osi z kluczem imbusowym 6/4 mm |
Przerzutka tylna: | Shimano CUES U6000, GS |
Manetki: | przód: Shimano SL-MT500-L / tył: Shimano CUES U6000 |
Kierownica: | Merida Expert TR II, aluminium, szerokość: 780 mm, wznios – XS/S: 18 mm, M/L/XL: 30 mm |
Chwyty: | Merida Comp EC |
Mostek: | Merida Expert eTrii, aluminium, średnica: 35 mm, kąt: 0°, rozmiar: 40 mm |
Stery: | Acros ICR Merida External neck, upper and lower IPS sealing |
Hamulce: | Tektro Gemini HD-M535, 4-tłoczkowe / tarcze hamulcowe: Tektro TR203-45, 203 mm |
Siodło: | Merida Comp SL, V-mount, obejma podsiodłowa: Merida Expert |
Maksymalna dopuszczalna waga całkowita: | 135 kg |
Wspornik siodła: | Merida Expert TR II, średnica: 34,9 mm, cofnięcie (setback): 0 mm, skok regulowanej sztycy – XS/S: 150 mm, M: 170 mm, L/XL: 200 mm |
Kolor: | Silk Dark Strawberry / Grey / Black (ciemno-truskawkowy / szary / czarny) |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
GEOMETRIA