Opis
Nowy Big.Trail rządzi! Międzynarodowe rowerowe media określają go jednym z najlepszych ścieżkowych hardtaili, jest szybszy i daje jeszcze więcej frajdy niż wcześniej.
Udoskonalona progresywna geometria ramy obejmuje w nowym Big.Trailu płaski 64-stopniowy kąt główki ramy i długi zasięg, co przekłada się na znakomite umiejętności zjazdowe roweru. Bardziej stromy niż wcześniej kąt podsiodłowy (76,5°) daje świetne zachowanie na podjazdach. Taki kąt pozwala zmniejszyć długość górnej rury, dzięki czemu rower nie jest zbyt długi, gdy pedałujesz na siedząco, zapewnia również mnóstwo stabilności w trudnym terenie. Manewrowanie w nim ułatwia bardzo niski przekrok.
Nowa lekka, sztywna i wytrzymała aluminiowa rama TFS II z udoskonaloną progresywną geometrią ma przewody zintegrowane w systemie Wire Port, dzięki czemu są one dobrze chronione przed brudem i wilgocią. Takie rozwiązanie zapewnia również czysty wygląd roweru. Oprócz tego przewód przerzutki biegnie teraz przez dolne rury tylnego trójkąta dla estetycznego wyglądu i dodatkowej ochrony. Precyzyjne prowadzenie zapewnia stożkowa główka ramy Big.Traila.
Rama ma punkty mocowania dla dwóch koszyków na bidon oraz mocowanie Trail Mount pod górną rura, które pozwala przewozić narzędzia, pompkę czy inne niezbędne przedmioty. Nowy Big.Trail jest jednym z najcichszych ścieżkowych hardtaili, w czym pomaga nowa zaawansowana osłona dolnej rury ramy.
Świetną amortyzację w Big.Trailu 600 zapewnia widelec RockShox Pike o 140-mm skoku. Na trasie sprawdzi się również napęd Shimano Deore 1 x 12. Twoje bezpieczeństwo na ścieżkach zwiększą hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT M8120 z 203-mm tarczami z przodu i z tyłu.
Rower ma koła 29” Merida Expert TR II (tubeless ready) z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło. Świetną przyczepność, komfort i stabilność zapewniają opony Maxxis Minion DHF 2,5″ z przodu i Maxxis Dissector 2,4” z tyłu. Przyjęcie odpowiedniej pozycji, dostosowanej do sytuacji na trasie, i dobrą kontrolę nad rowerem daje regulowana sztyca Merida Expert TR II.
Wszechstronność Big.Traila zwiększają ukryte punkty mocowania dla bagażnika, błotników i stopki. Przede wszystkim jest to jednak hardtail z dużym skokiem przedniego amortyzatora, który uwielbia jazdę na ścieżkach, świetna i tańsza alternatywa dla roweru z pełnym zawieszeniem.
Baw się dobrze z Big.Trailem 600!
Parametr | Wartość |
NAZWA | Rower MERIDA BIG.TRAIL 600 |
MARKA | MERIDA |
KOLOR | Deep Forest Green |
KOLOR DODATKOWY | White |
PLEĆ | Unisex |
HAMULEC PRZÓD | Shimano XT M8120 |
HAMULEC TYŁ | Shimano XT M8120 |
KASETA | Shimano Deore M6100 |
KIEROWNICA | MERIDA EXPERT TR II |
LAŃCUCH | KMC X12 |
MANETKA PRZÓD | Shimano Deore M6100 |
MANETKA TYŁ | Shimano Deore M6100 |
MECHANIZM KORBOWY | Shimano Deore M6100, 32 t, 165 mm XSHORT i SHORT |
MOSTEK | MERIDA EXPERT eTRII; materiał: aluminium; średnica 35 mm; 0 stopni; 40 mm dla wszystkich rozmiarów ramy |
OBRĘCZ PRZÓD | MERIDA EXPERT TR II; szerokość wewnętrzna obręczy: 28 mm; materiał: aluminium; tubeless ready (brak taśmy i zaworów w zestawie) 29” |
OBRĘCZ TYŁ | MERIDA EXPERT TR II; szerokość wewnętrzna obręczy: 28 mm; materiał: aluminium; tubeless ready (brak taśmy i zaworów w zestawie) 29” |
OPONA PRZÓD | Maxxis Minion DHF; 29×2.5″; zwijana; TR EXO 3C MaxxTerra |
OPONA TYŁ | Maxxis Dissector; 29×2.4″; zwijana; TR EXO+ 3C MaxxTerra |
PIASTA PRZÓD | Shimano TC500-B; 110×15 mm; 32 szprychy; centerlock |
PIASTA TYŁ | Shimano TC500-HM-B; 148×12 mm; 32 szprychy; centerlock |
PRZERZUTKA TYŁ | Shimano Deore M6100; SGS |
SIODŁO | MERIDA EXPERT |
STERY | Acros ICR MERIDA EXTERNAL neck; górne i dolne uszczelnienie IPS |
SZTYCA | MERIDA EXPERT TR II; średnica: 34.9 mm; offset: 0 mm; XSHORT: 150 mm skoku – SHORT/MID : 150 mm skoku – LONG: 200 mm skoku – XLONG: 230 mm skoku |
TARCZA PRZÓD | Shimano RT64; 203 mm |
TARCZA TYŁ | Shimano RT64; 180 mm |
WIDELEC | Rock Shox Pike; powietrzny; skok: 140 mm; taperowany; platforma; 44 mm offset; maksymalny rizmiar koła 29 x 2,6” |
GEOMETRIA