Opis
Merida Big.Trail 500 to nagradzany, mocny ścieżkowy hardtail.
Ma lekką i sztywną aluminiowa ramę, widelec RockShox Recon Silver RL 140 mm, napęd Shimano CUES 1×10, regulowaną sztycę Merida, koła 29” i opony Maxxis 2,4”.
Ten rower ścieżkowy to świetna alternatywa dla fulla!
Szukasz ścieżkowej alternatywy dla roweru z pełnym zawieszeniem? Merida Big.Trail 500 zgłasza swoją gotowość!
To ścieżkowy hardtail, który wywołuje szeroki uśmiech na twarzy i zbiera świetne recenzje najważniejszych rowerowych mediów.
Jego znaki rozpoznawcze to mocna, podwójnie cieniowana aluminiowa rama z nowoczesną trailową geometrią, przedni amortyzator o dużym skoku, koła 29” z masywnymi oponami oraz regulowana sztyca o dużym skoku.
Wszystko to daje świetne doznania na wielu trasach. Ścieżkowy hardtail jest tańszy od roweru z pełnym zawieszeniem, łatwiej go ustawić i serwisować.
Swoje robi ścieżkowa geometria Big.Traila. Długi zasięg i płaski kąt główki ramy pomagają nawet na wymagających zjazdach z korzeniami czy kamieniami, a stromy kąt rury podsiodłowej i centralna pozycja na rowerze świetnie wspierają na podjazdach. Krótka rura podsiodłowa i niski przekrok pomagają uzyskać wiele miejsca do manewrowania rowerem, gdy ścieżka staje się wymagająca. Precyzyjne prowadzenie zapewnia stożkowa główka ramy Big.Traila, a rama ma wewnętrzne prowadzenie przewodów dla ich ochrony przed brudem i wilgocią. Ma również miejsce na dwa koszyki bidonu oraz mocowanie Trail Mount pod górną rurą, które pozwala zamontować dodatkowe narzędzia czy pompkę i odciążyć plecy.
Świetną amortyzację w Big.Trailu 500 zapewnia widelec RockShox Recon Silver RL o 140 mm skoku.
Na wielu trasach możesz polegać na napędzie 1x z przerzutką Shimano CUES U6000, korbą Shimano CUES U6000 32 i 10-rzędową kasetą Shimano LG300 11-48.
Twoje bezpieczeństwo na ścieżkach zwiększą hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro Gemini M530 (4 tłoczki z przodu i 2 z tyłu).
Na różnych trasach sprawdzą się koła 29” Merida Comp TR (Tubeless Ready) z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło.
Świetną przyczepność, komfort i stabilność zapewniają opony Maxxis Dissector 2,4”, a prześwit pozwala założyć w tym rowerze ścieżkowym opony o szerokości nawet 2,5”.
Przyjęcie odpowiedniej pozycji, dostosowanej do sytuacji na trasie i lepszą kontrolę nad rowerem daje regulowana sztyca Merida Comp TR.
Z kolei wszechstronność Big.Traila 500 zwiększają ukryte punkty mocowania dla bagażnika, błotników i stopki.
Przede wszystkim jest to jednak hardtail z dużym skokiem przedniego amortyzatora, który uwielbia jazdę na ścieżkach.
Baw się dobrze z Big.Trailem 500!
TECHNOLOGIE:
– X-TAPER HEADTUBE: Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
– SMOOTH WELDING: Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie;
– INTERNAL CABLE ROUTING: Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią;
– DOWN TUBE EXIT: Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę;
– RACELITE 61 ALUMINIUM: Niezwykle lekki i mocny stop aluminium 6061 używany w przemyśle lotniczym. Merida poddaje go dodatkowemu hartowaniu, tworząc podwójnie cieniowane lekkie i sztywne rury;
– TFS – TECHNO FORMING SYSTEM: Produkcja giętych rur metodą mechanicznego tłoczenia rur na gorąco. Ich kształt zostaje nadany w negatywowych formach, czasami w połączeniu z wewnętrznym metalowym rdzeniem. Proces ten poprawia wygląd i funkcjonalność ramy. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie;
– F-MOUNT: Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania;
– C-MOUNT: Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania;
– K-MOUNT: Mocowanie na dolnej rurze tylnego trójkąta, które pozwala przykręcić podpórkę dwiema śrubami. Zintegrowana konstrukcja zapewnia optymalną sztywność podczas hamowania.
Rama: | Big.Trail TFS, aluminium, standard tylnej osi: 148 x 12 mm |
Widelec: |
Rock Shox Recon Silver RL, 140 mm, stożkowy (taperowany), offset: 42 mm
|
Amortyzator tylny: | N/A |
Obręcze: | Merida Comp TR, aluminium, szerokość wewnętrzna: 29 mm, Tubeless ready (taśmy i zawory tubeless nie są dołączone) |
Piasty: | przód: Shimano TC500-B, 110 x 15 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock / tył: Shimano TC500-HM-B, 148 x 12 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock |
Szprychy: | 32, black stainless |
Opony: | Maxxis Dissector, 29 x 2,4″, zwijana, TR EXO Dual, dętki: CST Ultralite-29 |
Pedały: | VP VPE-891 |
Korba: | Shimano CUES U6000, 32 T, 170 mm – S, 175 mm – od rozmiaru M wzwyż |
Wkład suportu: | BSA |
Łańcuch: | Shimano LG500 |
Kaseta: | Shimano LG300, 11-48 T, 10-rzędowa |
Przerzutka przednia: | N/A |
Przerzutka tylna: | Shimano CUES U6000, GS |
Manetki: | przód: Shimano SL-MT500-L / tył: Shimano CUES U6000 |
Kierownica: | Merida Comp TR, aluminium, szerokość: 780 mm, wznios: 20 mm |
Chwyty: | Merida Comp EC |
Mostek: | Merida Expert TR, aluminium, średnica: 35 mm, kąt: 0°, 50 mm |
Stery: | Merida M4455 |
Hamulce: | przód: Tektro Gemini M530, 4 tłoczki / tył: Tektro Gemini M53, 2 tłoczki / tarcze hamulcowe: Tektro TR180-45, 180 mm |
Oś tył: | Merida Comp TR |
Siodło: | Merida Comp SL, V-mount, obejma podsiodłowa: Merida Expert |
Wspornik siodła: | Merida Comp TR, średnica: 30,9 mm, cofnięcie (setback): 0 mm, skok regulowanej sztycy – S: 125 mm, M/L: 150 mm, XL/XXL: 175 mm |
Kolor: | Silk Gunmetal Grey (Black) |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.