Opis
Big.Nine od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili.
Zwycięzca niezliczonych branżowych testów i najważniejszych wyścigów na świecie, sukcesy odnosiły na nim takie legendy jak Gunn-Rita Dahle Flesjaa i Jose Antonio Hermida.
Big.Nine 500 Lite to hardtail z najbardziej zaawansowaną technologicznie lekką aluminiową ramą w standardzie Boost, o sportowej geometrii, inspirowany karbonowymi Big.Nine’ami.
Od kilku lat 500 Lite święci triumfy w swoim segmencie, jest też świetnie oceniany przez media.
Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a świetną amortyzację widelec Manitou Markhor Comp.
Nie tylko na wyścigach możesz polegać także na napędzie z nową grupą Shimano Deore 2 x 11.
W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła Merida Comp CC z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło.
Rama ma dolną rurę o aerodynamicznym profilu, ale zapewni Ci też wygodę dzięki specjalnie ukształtowanym rurom tylnego trójkąta, które lepiej tłumią wibracje i zwiększają komfort.
Niskie opory toczenia osiągniesz dzięki oponom Maxxis Ikon. Wsiądź na rower inspirowany maszynami mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
Rama: | BIG.NINE LITE aluminium |
Widelec: |
Manitou Markhor Comp 100 mm, Offset 51 mm, 110×15 mm
|
Amortyzator tylny: | N/A |
Obręcze: | MERIDA COMP CC 20 IWR |
Piasty: | Shimano MT400-B 110×15/148×12 32H Centerlock |
Szprychy: | N/A |
Opony: | Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana |
Pedały: | N/A |
Korba: | Shimano Deore M5100 |
Wkład suportu: | Shimano BB-MT500-PA, pressfit |
Łańcuch: | KMC X11 |
Kaseta: | Shimano Deore M5100 |
Przerzutka przednia: | Shimano Deore |
Przerzutka tylna: | Shimano Deore M5120 Shadow+ |
Manetki: | Shimano Deore M5100 |
Kierownica: | Merida Expert CC |
Chwyty: | N/A |
Mostek: | Merida Comp CC |
Stery: | MERIDA M4455 |
Hamulce: | Tektro M275, tarcze hamulcowe: Shimano RT10 |
Dźwignie hamulca: | N/A |
Siodło: | Merida Comp SL |
Wspornik siodła: | MERIDA COMP CC |
Kolor: | Glossy Black |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
-
NOWOCZESNA GEOMETRIA
Modele karbonowe i wykonane z lekkiego stopu aluminium mają 422-milimetrowy zasięg, ostry 73,5-stopniowy kąt rury podsiodłowej. 70-stopniowy kąt główki ramy i 80-milimetrowy mostek. Takie wartości składają się na nowoczesną geometrię XC. Agresywna zwinność łączna się z siłą spokoju, w sam raz na dzisiejsze wymagane trasy.
-
TECHNOLOGIA BOOST
Wszystkie karbonowe wersje Big.Nine i wybrane aluminiowe wykorzystują technologie Boost w tylnym kole i – w wielu modelach – także w przednim kole. 148-milimetrowy standard piast z tyłu i 110-milimetrowy z przodu dają bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To duża korzyść na wymagających trasach.
-
SMART ENTRY
Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
-
GOTOWY NA REGULOWANĄ SZTYCĘ
Wszystkie modele Big.Nine aż do wersji 100 mają 30,9-milimetrową sztycę i większą powierzchnię połączenia w okolicach rury górnej i podsiodłowej. Dzięki temu bez problemu można w rowerze zamontować regulowaną sztycę, coraz popularniejszą w świecie hardtaili.
-
NOWA RAMA BIG.NINE TFS
Rama Big.Nine TFS została całkowicie przeprojektowana na sezon 2018. Smukłe rury dają nie tylko nowy wygląd, ale także łagodniejszą geometrię z krótszą górną rurą i wyższą główką ramy. Łagodniejszej geometrii towarzyszą dodatkowe udogodnienia: stopka i mocowania błotników.
-
KARBONOWA SZTYCA S-FLEX
Specjalna sztyca S-Flex jest wykonana z karbonu, który sam w sobie ma właściwości tłumienia drgań. Producent nadał jej kształt, który dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. Jest ona dostępna w wybranych modelach i razem z rurami Flex Stay zapewnia wyjątkową wygodę.
GEOMETRIA