Opis
Szybki hardtail z lekką i sztywną aluminiową ramą o nowej progresywnej geometrii.
Wyposażenie go w solidny amortyzator Manitou Markhor Comp oraz osprzęt Shimano CUES dało rower dla ambitnych miłośników jazdy w terenie.
Postaw na Big.Nine’a 400!
Ścigaj się z innymi, poprawiaj własne osiągi i ciesz się jazdą w terenie!
Pomoże w tym nowy Big.Nine.
Rower, który od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili, teraz ma nową ramę z progresywną geometrią i większy prześwit na opony.
Big.Nine 400 to hardtail z najbardziej zaawansowaną technologicznie lekką aluminiową ramą Lite, o sportowej geometrii, takiej samej jak w czołowych karbonowych maszynach Big.Nine. Nowa rama ma bardziej płaski niż wcześniej kąt główki ramy i bardziej stromy kąt podsiodłowy.
Zmiany w geometrii dają większą stabilność w trudnym terenie, jednocześnie jazda Big.Ninem jest pełna frajdy i komfortu.
Nowy system doboru rozmiaru ramy pozwala wybrać go ze względu na preferowany styl jazdy.
Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a odpowiednią amortyzację widelec Manitou Markhor Comp 100 mm.
Wewnętrzne prowadzenie przewodów w systemie Wire Port pozwala wprowadzić je przez stery, dając czysty wygląd bez ingerencji w ramę.
Możesz polegać na solidnym napędzie Shimano CUES z korbą 36-22 i 11-rzędową kasetą 11-50 oraz na hydraulicznych hamulcach tarczowych Shimano.
W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła 29″ Merida Comp CC z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło.
Komfort na trasie zapewniają specjalnie ukształtowane rury tylnego trójkąta, które dobrze tłumią wibracje w terenie, zwiększają go także opony Maxxis Ikon 2,2″.
Wsiądź na rower inspirowany maszynami mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
TECHNOLOGIE:
– X-TAPER HEADTUBE: Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach;
– INTERNAL CABLE ROUTING: Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie;
– SMOOTH WELDING: Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń;
– DOWN TUBE EXIT: Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę;
– RACELITE 61 ALUMINIUM: Niezwykle lekki i mocny stop aluminium 6061 używany w przemyśle lotniczym. MERIDA poddaje go dodatkowemu hartowaniu, tworząc podwójnie cieniowane lekkie i sztywne rury;
– TFS – TECHNO FORMING SYSTEM: Produkcja giętych rur metodą mechanicznego tłoczenia rur na gorąco. Ich kształt zostaje nadany w negatywowych formach, czasami w połączeniu z wewnętrznym metalowym rdzeniem. Proces ten poprawia wygląd i funkcjonalność ramy. Dzięki ogromnemu doświadczeniu Meridy, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie;
– F-MOUNT: Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania;
– K-MOUNT: Mocowanie na dolnej rurze tylnego trójkąta, które pozwala przykręcić podpórkę dwiema śrubami. Zintegrowana konstrukcja zapewnia optymalną sztywność podczas hamowania;
– C-MOUNT: Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania.
Rama: | Big.Nine TFS IV, aluminium, standard tylnej osi: 135 x 9 mm, technologia Smooth welding |
Widelec: |
Manitou Markhor Comp, 100 mm, stożkowy (taperowany), offset: 51 mm, blokada
|
Rozmiar kół: | 29″ |
Obręcze: | Merida Comp CC, aluminium, szerokość wewnętrzna: 20 mm |
Piasty: | przód: Shimano QC300, 100 x 9 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock / tył: Shimano QC300, 135 x 9 mm, 32 otwory na szprychy, Centerlock |
Szprychy: | 32, black stainless |
Opony: | Maxxis Ikon, 29 x 2,2″, drut, dętki: CST Ultralite-29 |
Pedały: | VP VPE-891 |
Korba: | Shimano CUES U6000, 32 T, 170 mm – S, 175 mm – od rozmiaru M wzwyż |
Wkład suportu: | BSA |
Łańcuch: | Shimano LG500 |
Kaseta: | Shimano LG400, 11-50 T, 11-rzędowa |
Przerzutka przednia: | N/A |
Przerzutka tylna: | Shimano CUES U6000, GS |
Manetki: | Shimano CUES U6000 |
Kierownica: | Merida Ecpert CC, aluminium, szerokość: 720 mm, wznios: 10 mm |
Chwyty: | Merida Comp EC |
Mostek: | Merida Comp CC, aluminium, średnica: 31,8 mm, kąt: 7°, rozmiar: S: 70 mm, M: 80 mm, L: 90 mm, XL: 100 mm, XXL: 110 mm |
Stery: | Merida M4455 |
Hamulce: | Shimano MT4100, 2-tłoczkowe / tarcza hamulcowa przód: Shimano RT10 180 mm, tył: Shimano RT10 160 mm |
Obejma podsiodłowa: | Merida Comp QR |
Siodło: | Merida Comp SL, V-mount |
Wspornik siodła: | Merida Comp CC, średnica: 30,9 mm, aluminium, cofnięcie (setback): 0 mm |
Kolor: | Silk Fall Green (Black) |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
GEOMETRIA