MARKA | MERIDA |
MODEL | BIG.NINE 500 LITE |
PŁEĆ | MĘSKA |
ROZMIAR KOŁA | 29" |
KOLEKCJA | 2023 |
KOD PRODUKTU |
Big.Nine od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili.
Zwycięzca niezliczonych branżowych testów i najważniejszych wyścigów na świecie, sukcesy odnosiły na nim takie legendy jak Gunn-Rita Dahle Flesjaa i Jose Antonio Hermida.
Big.Nine 500 Lite to hardtail z najbardziej zaawansowaną technologicznie lekką aluminiową ramą w standardzie Boost, o sportowej geometrii, inspirowany karbonowymi Big.Nine’ami.
Od kilku lat 500 Lite święci triumfy w swoim segmencie, jest też świetnie oceniany przez media.
Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a świetną amortyzację widelec Manitou Markhor Comp.
Nie tylko na wyścigach możesz polegać także na napędzie z nową grupą Shimano Deore 2 x 11.
W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła Merida Comp CC z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło.
Rama ma dolną rurę o aerodynamicznym profilu, ale zapewni Ci też wygodę dzięki specjalnie ukształtowanym rurom tylnego trójkąta, które lepiej tłumią wibracje i zwiększają komfort.
Niskie opory toczenia osiągniesz dzięki oponom Maxxis Ikon.
Wsiądź na rower inspirowany maszynami mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
Rama: ? | BIG.NINE LITE aluminium |
Widelec: ? |
Manitou Markhor Comp 100 mm, Offset 51 mm, 110x15 mm
|
Amortyzator tylny: ? | N/A |
Obręcze: ? | MERIDA COMP CC 20 IWR |
Piasty: ? | Shimano MT400-B 110x15/148x12 32H Centerlock |
Szprychy: ? | N/A |
Opony: ? | Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana |
Pedały: ? | N/A |
Korba: ? | Shimano Deore M5100 |
Wkład suportu: ? | Shimano BB-MT500-PA, pressfit |
Łańcuch: ? | KMC X11 |
Kaseta: ? | Shimano Deore M5100 |
Przerzutka przednia: ? | Shimano Deore |
Przerzutka tylna: ? | Shimano Deore M5120 Shadow+ |
Manetki: ? | Shimano Deore M5100 |
Kierownica: ? | Merida Expert CC |
Chwyty: ? | N/A |
Mostek: ? | Merida Comp CC |
Stery: ? | MERIDA M4455 |
Hamulce: ? | Tektro M275, tarcze hamulcowe: Shimano RT10 |
Dźwignie hamulca: ? | N/A |
Siodło: ? | Merida Comp SL |
Wspornik siodła: ? | MERIDA COMP CC |
Kolor: ? | Blue |
Producent zastrzega możliwość zmiany ceny, dostępności, specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji.
Modele karbonowe i wykonane z lekkiego stopu aluminium mają 422-milimetrowy zasięg, ostry 73,5-stopniowy kąt rury podsiodłowej, 70-stopniowy kąt główki ramy i 80-milimetrowy mostek. Takie wartości składają się na nowoczesną geometrię XC. Agresywna zwinność łączna się z siłą spokoju, w sam raz na dzisiejsze wymagane trasy.
Wszystkie karbonowe wersje Big.Nine i wybrane aluminiowe wykorzystują technologie Boost w tylnym kole i - w wielu modelach - także w przednim kole. 148-milimetrowy standard piast z tyłu i 110-milimetrowy z przodu daje bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To duża korzyść na wymagających trasach.
Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
Wszystkie modele Big.Nine mają 30,9-milimetrową sztycę i większą powierzchnię połączenia w okolicach rury górnej i podsiodłowej. Dzięki temu bez problemu można w rowerze zamontować regulowaną sztycę, coraz popularniejszą w świecie hardtaili.
Rama Big.Nine TFS została całkowicie przeprojektowana na sezon 2018. Smukłe rury dają nie tylko nowy wygląd , ale także łagodniejszą geometrię z krótszą górną rurą i wyższą główką ramy. Łagodniejszej geometrii towarzyszą dodatkowe udogodnienia: stopka i mocowania błotników.
Specjalna sztyca S-Flex jest wykonana z karbonu, który sam w sobie ma właściwości tłumienia drgań. Producent nadał jej kształt, który dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. Jest ona dostępna w wybranych modelach i razem z rurami Flex Stay zapewnia wyjątkową wygodę.