MARKA | MERIDA |
MODEL | MERIDA BIG NINE 5000 |
PŁEĆ | MĘSKA |
ROZMIAR KOŁA | 29" |
KOLEKCJA | 2020 |
KOD PRODUKTU |
MERIDA BIG NINE 5000 to określenie jednośladu MTB typu HARDTAIL. To męski rower przeznaczony do jazdy wysiłkowej w bardzo trudnym terenie. Większy moment obrotowy jest uzyskiwany w tych pojazdach przez rezygnację z tylnego amortyzatora, który zawsze część energii kolarza wkładaną w pedałowanie rozprasza. Takie jednoślady sprawdzają się doskonale wszędzie tam, gdzie trzeba przycisnąć mocno na pedały.
Rama: ? | Big NINE BC lite CF3 boost PF Carbon |
Widelec: ? | Rock Shox Reba RL, Offset 51mm, Taperowany |
Amortyzator tylny: ? | N/A |
Obręcze: ? | Merida Expert CC |
Piasty: ? | FoBearing Cen 15-100 boost, Shimano Deore-12 cen boost |
Szprychy: ? | N/A |
Opony: ? | Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana |
Pedały: ? | N/A |
Korba: ? | SHIMANO SLX M7100 32T BOOST |
Wkład supportu: ? | Shimano BB71-41A pressfit |
Łańcuch: ? | Shimano SLX |
Kaseta: ? | Shimano M7100-12 10-51T |
Przerzutka przednia: ? | BRAK |
Przerzutka tylna: ? | Shimano SLX Shadow+ |
Manetki: ? | Shimano SLX SL-M7100 |
Kierownica: ? | Merida Expert CC 720 flat |
Chwyty: ? | N/A |
Mostek: ? | Merida Expert 31.8-6 |
Stery: ? | FSA NO.55E |
Hamulce: ? | Shimano MT500 |
Dźwignie hamulca: ? | Shimano MT500 |
Siodło: ? | Merida Sport |
Wspornik siodła: ? | Merida carbon Expert SB0 30.9 |
Kolor: ? |
Modele karbonowe i wykonane z lekkiego stopu aluminium mają 422-mm zasięg, ostry 73,5-stopniowy kąt rury podsiodłowej 70-stopniowy kąt główki ramy i 80-mm mostek (BIG NINE-M). Takie wartości składają się na nowoczesną geometrię XC. Agresywna zwinność łączna się z siłą spokoju, w sam raz n dzisiejsze wymagane trasy.
Wszystkie karbonowe wersje BIG NINE i wybrane aluminiowe wykorzystują technologie Boost w tylnym kole i, w wielu modelach, także w przednim kole. 148-mm standard piast z tyłu i 110-mm z przodu daje bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To duża korzyść na wymagających trasach.
Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
Wszystkie modele BIG NINE aż do wersji 100 mają 30,9-mm sztycę i większą powierzchnie połączenia w okolicach rury górnej i podsiodłowej. Dzięku temu bez problemu można w rowerze zamontować regulowaną sztycę, coraz popularniejszą w świecie hardtaili.
Rama BIG NINE TFS została całkowicie przeprojektowana na sezon 2018. Smukłe rury dają nie tylko nowy wygląd , ale także łagodniejszą geometrię z krótszą górną rurą i wyższą główką ramy. Łagodniejszej geometrii towarzyszą dodatkowe udogodnienia: stopka i mocowania błotników.
Specjalna sztyca S-Flex jest wykonana z karbonu, który sam w sobie ma właściwości tłumienia drgań. Nadaliśmy jej kształt, który dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. Jest ona dostępna w wybranych modelach i razem z rurami Flex Stay zapewnia wyjątkową wygodę.