MARKA | MERIDA |
MODEL | MERIDA BIG NINE LIMITED |
PŁEĆ | MĘSKA |
ROZMIAR KOŁA | 29" |
KOLEKCJA | 2022 |
KOD PRODUKTU |
Big.Nine od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili. Zwycięzca niezliczonych branżowych testów i najważniejszych wyścigów na świecie, sukcesy odnosiły na nim takie legendy jak Gunn-Rita Dahle Flesjaa i Jose Antonio Hermida. Big.Nine Limited to hardtail z najbardziej zaawansowaną technologicznie lekką aluminiową ramą w standardzie Boost, o sportowej geometrii, inspirowany karbonowymi Big.Nine’ami. Wzorowany na nich jest również mostek z kątem -17 stopni, który pozytywnie wpływa na efektywność pedałowania oraz kontrolę nad rowerem. Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a świetną amortyzację widelec Manitou Markhor Comp. Nie tylko na wyścigach możesz polegać także na napędzie z grupą Shimano SLX/Deore 1 x 12. W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła Merida Comp CC z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło. Rama ma dolną rurę o aerodynamicznym profilu, ale zapewni Ci też wygodę dzięki specjalnie ukształtowanym rurom tylnego trójkąta, które lepiej tłumią wibracje i zwiększają komfort. Niskie opory toczenia osiągniesz dzięki oponom Maxxis Ikon. Wsiądź na rower inspirowany maszynami mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
Rama: ? | Big NINE Lite BC-single Boost PF |
Widelec: ? | Manitou Markhor Comp 29 100 15 Taper |
Amortyzator tylny: ? | N/A |
Obręcze: ? | MERIDA COMP CC 20 IWR |
Piasty: ? | Shimano MT400-B 110x15/148x12 32H Centerlock |
Szprychy: ? | N/A |
Opony: ? | Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana |
Pedały: ? | N/A |
Korba: ? | FSA Gamma Pro 1x MegaExo, 32 ATC |
Wkład supportu: ? | FSA BB-CFM92/SLE/CZ |
Łańcuch: ? | KMC X12 |
Kaseta: ? | Shimano Deore M6100 10-51 12S |
Przerzutka przednia: ? | BRAK |
Przerzutka tylna: ? | Shimano SLX M7100 Shadow+ |
Manetki: ? | Shimano SLX SL-M7100 |
Kierownica: ? | Merida Expert CC 720 flat |
Chwyty: ? | N/A |
Mostek: ? | Merida Comp 31.8 6 |
Stery: ? | N/A |
Hamulce: ? | Shimano MT-200 lub Tektro M275 |
Dźwignie hamulca: ? | N/A |
Siodło: ? | MERIDA COMP CC |
Wspornik siodła: ? | MERIDA COMP CC 30.9 |
Kolor: ? | GLOSSY PEARL WHITE/MATT BLACK |
Modele karbonowe i wykonane z lekkiego stopu aluminium mają 422-mm zasięg, ostry 73,5-stopniowy kąt rury podsiodłowej 70-stopniowy kąt główki ramy i 80-mm mostek (BIG NINE-M). Takie wartości składają się na nowoczesną geometrię XC. Agresywna zwinność łączna się z siłą spokoju, w sam raz n dzisiejsze wymagane trasy.
Wszystkie karbonowe wersje BIG NINE i wybrane aluminiowe wykorzystują technologie Boost w tylnym kole i, w wielu modelach, także w przednim kole. 148-mm standard piast z tyłu i 110-mm z przodu daje bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To duża korzyść na wymagających trasach.
Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
Wszystkie modele BIG NINE aż do wersji 100 mają 30,9-mm sztycę i większą powierzchnie połączenia w okolicach rury górnej i podsiodłowej. Dzięku temu bez problemu można w rowerze zamontować regulowaną sztycę, coraz popularniejszą w świecie hardtaili.
Rama BIG NINE TFS została całkowicie przeprojektowana na sezon 2018. Smukłe rury dają nie tylko nowy wygląd , ale także łagodniejszą geometrię z krótszą górną rurą i wyższą główką ramy. Łagodniejszej geometrii towarzyszą dodatkowe udogodnienia: stopka i mocowania błotników.
Specjalna sztyca S-Flex jest wykonana z karbonu, który sam w sobie ma właściwości tłumienia drgań. Nadaliśmy jej kształt, który dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. Jest ona dostępna w wybranych modelach i razem z rurami Flex Stay zapewnia wyjątkową wygodę.
Mr.
1