MARKA | MERIDA |
MODEL | MERIDA BIG NINE 100 MATT EVERGREEN (CHAMPAGNE) |
PŁEĆ | MĘSKA |
ROZMIAR KOŁA | 29" |
KOLEKCJA | 2022 |
KOD PRODUKTU |
MERIDA BIG NINE 100 MATT EVERGREEN (CHAMPAGNE) jest to rower kategorii MTB przeznaczony dla twardzieli, którzy uwielbiają jazdę w trudnym, ciężkim i górzystym terenie. Ten typowo męski jednoślad ma wielostopniowe przerzutki marki Shimano oraz jako tłumik drgań tylnej jego części, karbonowe, elastyczne podparcie siodełka zamiast amortyzatora, co pozwala wykorzystywać w maksymalnym stopniu energię mięśni cyklisty.
.
Rama: ? | Big Nine TFS BC-S |
Widelec: ? | SR Suntour XCR LOR AIR |
Amortyzator tylny: ? | N/A |
Obręcze: ? | Merida Big Nine comp CC |
Piasty: ? | Shimano Centerlock |
Szprychy: ? | N/A |
Opony: ? | Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana |
Pedały: ? | N/A |
Korba: ? | Shimano FCMT100 40-30-22 |
Wkład supportu: ? | N/A |
Łańcuch: ? | N/A |
Kaseta: ? | Shimano CS-HG200-9 11-34 |
Przerzutka przednia: ? | Shimano M3000 |
Przerzutka tylna: ? | Shimano Alivio |
Manetki: ? | Shimano Altus SL-M2000 |
Kierownica: ? | Merida Expert CC 720 R10 |
Chwyty: ? | N/A |
Mostek: ? | Merida Comp 31.8.7 |
Stery: ? | N/A |
Hamulce: ? | Shimano M315 |
Dźwignie hamulca: ? | N/A |
Siodło: ? | Merida Sport |
Wspornik siodła: ? | Merida comp SBO 30.9mm |
Kolor: ? |
Modele karbonowe i wykonane z lekkiego stopu aluminium mają 422-mm zasięg, ostry 73,5-stopniowy kąt rury podsiodłowej 70-stopniowy kąt główki ramy i 80-mm mostek (BIG NINE-M). Takie wartości składają się na nowoczesną geometrię XC. Agresywna zwinność łączna się z siłą spokoju, w sam raz n dzisiejsze wymagane trasy.
Wszystkie karbonowe wersje BIG NINE i wybrane aluminiowe wykorzystują technologie Boost w tylnym kole i, w wielu modelach, także w przednim kole. 148-mm standard piast z tyłu i 110-mm z przodu daje bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To duża korzyść na wymagających trasach.
Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
Wszystkie modele BIG NINE aż do wersji 100 mają 30,9-mm sztycę i większą powierzchnie połączenia w okolicach rury górnej i podsiodłowej. Dzięku temu bez problemu można w rowerze zamontować regulowaną sztycę, coraz popularniejszą w świecie hardtaili.
Rama BIG NINE TFS została całkowicie przeprojektowana na sezon 2018. Smukłe rury dają nie tylko nowy wygląd , ale także łagodniejszą geometrię z krótszą górną rurą i wyższą główką ramy. Łagodniejszej geometrii towarzyszą dodatkowe udogodnienia: stopka i mocowania błotników.
Specjalna sztyca S-Flex jest wykonana z karbonu, który sam w sobie ma właściwości tłumienia drgań. Nadaliśmy jej kształt, który dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. Jest ona dostępna w wybranych modelach i razem z rurami Flex Stay zapewnia wyjątkową wygodę.