MARKA | MERIDA |
MODEL | SILEX 200 GLOSSY BLACK (MATT BLACK) |
PŁEĆ | MĘSKA |
ROZMIAR KOŁA | 28" |
KOLEKCJA | 2023 |
KOD PRODUKTU |
Nie ma to jak jazda bez konkretnego celu, zerkania na zegarek, gdy trasa tworzy się na bieżąco i nie zakłada żadnych ograniczeń. Właśnie do takich przejażdżek został stworzony SILEX, pierwszy rower gravelowy w historii Meridy. Ma geometrię inspirowaną nowoczesnym MTB, jest bardzo komfortowy i wszechstronny. Długa górna rura, wysoka główka ramy i krótki mostek przekładają się na zwinne i pewne prowadzenie.
Rama: ? | Silex lite R12 (PF86) |
Widelec: ? | Silex Carbon 12FM |
Amortyzator tylny: ? | N/A |
Obręcze: ? | Merida comp 22 disc cross |
Piasty: ? | Bearing 6B 12-100/142 |
Szprychy: ? | N/A |
Opony: ? | Maxxis Gravel 35 zwijana |
Pedały: ? | N/A |
Korba: ? | FSA Omega 48-32 C4002ST-59 |
Wkład supportu: ? | N/A |
Łańcuch: ? | N/A |
Kaseta: ? | Shimano CS-HG200-9 95 11-32 |
Przerzutka przednia: ? | Shimano Sora DF |
Przerzutka tylna: ? | Shimano Sora GS |
Manetki: ? | Shimano Sora |
Kierownica: ? | Merida expert 31.8 6 oval |
Chwyty: ? | N/A |
Mostek: ? | Merida comp 31.8-6 |
Stery: ? | N/A |
Hamulce: ? | Promax Decode R Mechaninical disc |
Dźwignie hamulca: ? | N/A |
Siodło: ? | Merida sport |
Wspornik siodła: ? | Merida Comp SB0 30.9 |
Kolor: ? | Matt silver (white) |
Wybrane modele SILEX są wyposażone w napęd 1x. Oznacza on przede wszystkim prostotę i mniejszą wagę. Napęd taki może zapewnić 98% zakresuprzełożeń kompaktowej szosowej korby 50-34 w zestawie z kasetą 11-32.
Standardowy SILEX jest wyposażony w 35-mm opony, ale mieści nawet 42-mm opony na kole 700c albo 2,0'' opony na kole 650b. Dodatkowo zwiększa to zakres zastosowania roweru i pozwala dopasować go do własnych potrzeb.
Ramy SILEX są stworzone z najwyższej jakośći stopu aluminium 6066. Jest on wyjątkowo lekki i trwały, pozwala także uzyskać bardzo złożone kształty w procesie hydroformowania. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.
12-mm sztywne osie nie tylko poprawiają sztywność roweru, ale także ułatwiają dopasowanie koła. Hamulec tarczowy jest mocowany w systemie flat mount na dolnej rurze tylnego trójkąta dla lepszego przeniesienia sił hamowania i zabezpieczenia hamulca przed uszkodzeniami. SILEX wykorzystuje także efektywny system chłodzenia hamulca Disc Cooler, który może się przydać szczególnie w podróży, gdy rower jest w pełni załadowany.
Specjalnie dla naszego SILEKSA Maxxis stworzył opony 35c, model semi-slick z bocznymi klockami. Wykorzystuje on technologie Silkworm Maxxisa, który zwiększa odporność na przebicia i rozerwanie opony, a także poprawia jej właściwości rotacyjne. Opona ta może być używana z wysokim ciśnieniem do szybkiej jazdy na szosie albo niższym, które pozwoli dobrze wykorzystać ją w terenie.
Zgodnie z ideą wszechstronności, SILEX może być dostępny razem z zestawem toreb na ramę i pod siodło. W rowerze można także założyć błotniki, które pozwolą szybko przystosować go na przykład do jazdy zimą.
Rozmiar ramy | XS | S | M | L | XL |
Rozmiar opon | 28" | 28" | 28" | 28" | 28" |
Rozmiar ramy [cm] | 44 | 47 | 50 | 53 | 56 |
ST - rura podsiodłowa [mm] | 440 | 470 | 500 | 530 | 560 |
TT - długość ramy [mm] | 548 | 554 | 579 | 600 | 620 |
CS - dolne rury tylnego trójkąta [mm] | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
HTA - kąt główki ramy [stopnie] | 71 | 71 | 71 | 71 | 71 |
STA - kąt rury podsiodłowej [°] | 74 | 74 | 74 | 74 | 74 |
Bd - położenie środka supportu [mm] | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 |
Ht - wysokość główki ramy [mm] | 160 | 180 | 200 | 220 | 240 |
Fl - długość widelca [mm] | 397 | 397 | 397 | 397 | 397 |
R - reach - zasięg [mm] | 380 | 380 | 400 | 415 | 430 |
S - stack - wysokość ramy [mm] | 587 | 606 | 625 | 644 | 663 |
WB - baza kół [mm] | 1027 | 1034 | 1060 | 1082 | 1103 |
Sh - wysokość górnej rury od podłoża - przekrok [Mm] | 716 | 744 | 772 | 799 | 826 |
Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zapewnia optymalny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o bardzo złożonym kształcie. Ilość materiału jest zawsze dostosowana do obciążeń, którym zostaje poddana konkretna część ramy, dzięki czemu nie jest dodany żaden zbędny gram.
Produkcja trójwymiarowo giętych rur za pomocą złożonego procesu „hydroformowania”. Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie zaawansowanych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” bądź 1 1/4” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
Wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania – ulepszony wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
Prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
Duże wyjście linki, które zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych wewnątrz dolnej rury i ułatwia ich obsługę.
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia błotników dzięki odpowiednim punktom mocowania.
Przystosowanie do szybkiego i łatwego założenia bagażnika dzięki odpowiednim punktom mocowania.
Słabo.
Dużo osób mówiło mi - kup, bardzo spoko pierwszy gravel. Niestety dałem się namówić. Jedną gwiazdkę dodałem za w miarę przyzwoicie lekką ramę.
Hamulce - Promaxy są koszmarne. Nic ich nie broni. Sofa- pomimo już trzech serwisów gwarancyjnych, jest nie do wyregulowania. Trzy różne serwisy w Krakowie. Dwie plastikowe zaślepki w kierownicy wypadły po tygodniu. Dwie małe przy przednim hamulcu, nawet dnia nie wytrzymały.
Hamulec tył - lepiej nie hamować bo wstyd. Klocki drą o tarcze. Cała rama drga, wiocha na maksa.